A VETWork – Digital Culture for the 21st Century Vocational Education - 2020-1-HU01-KA202-078760 - projekt célja egy új képzési, beavatkozási modell kidolgozása, amely szorosan kapcsolódik a szakképzés területén megfogalmazott szektorspecifikus prioritásokhoz:
Rendszerszintű megközelítések és lehetőségek bevezetése a szakoktatással és szakképzéssel foglalkozó tanárok, oktatók és mentorok alapképzése és folyamatos szakmai fejlődése érdekében mind az iskolai, mind a munkahelyi közegben (beleértve a gyakorlati képzéseket), a hatékony digitális, nyitott és innovatív oktatásra és pedagógiai módszerekre, valamint a gyakorlati eszközökre összpontosítva; a szakoktatással és szakképzéssel foglalkozó tanárok, oktatók, mentorok és vezetők szakma iránti vonzódásának fokozása.
Az innovatív szemléletmód és a digitális technológiák alkalmazásának támogatása az oktatásban és a tanulásban a Digitális oktatási cselekvési tervben és a Digitális oktatás akciótervben, illetve a Digitális kompetencia keretrendszerben (Digkomp 2.1) foglaltaknak megfelelően, ideértve a SELFIE önreflexiós eszköz hatékony felhasználását az átfogó innovációs szemlélet támogatására, valamint a digitális technológiák pedagógiai, adminisztratív, technikai és szervezeti változások céljára történő alkalmazását.
Az Európai Bizottság az idősödést a 21. század egyik legnagyobb társadalmi és gazdasági kihívásának tartja az európai társadalmak számára. 2014-ben az 65 éves vagy annál idősebb személyek aránya elérte a 18,5% -ot az EU-ban, és ez az arány a jövőben várhatóan tovább fog növekedni, 2080-ra csaknem 30% -ra.
Az idősebbek hozzátartozói, valamint a szociális és egészségügyi rendszer által tapasztalt nehézségek részben a technológia által kínált lehetőségek kihasználásával oldhatók meg. A modern IKT-eszközök és az online szolgáltatások hozzájárulhatnak az életminőség javításához, a személyes autonómia megőrzéséhez, az idősebbek személyes interakcióinak fenntartásához és fejlesztéséhez.
A Grandis XXI. projekt célja gyakorlatorientált, modulrendszerű, kompetenciaalapú továbbképzési program (tematika és tananyag) kidolgozása a szakképzés számára, amely a résztvevőket felkészíti az idős emberek otthonába telepített, életfunkciók megfigyelésére, riasztásra alkalmas okoseszközök és az önálló életvitelt elősegítő, interneten keresztüli kapcsolatteremtést, kommunikációt, tanulást támogató IKT-rendszerek hatékony alkalmazására.
A projekt célja a hazai állattenyésztés fejlesztési stratégiával összhangban a legeltetésre alapozott őshonos és egyéb állatfajták egyedkövetési, monitoring és nyilvántartási igényeinek meghatározása, kapcsolódó termék- és szolgáltatásfejlesztési lehetőségek feltérképezése, vonatkozó rendszer követelmények meghatározása, az állattartók pénzügyi képességeinek megfelelő költségtakarékos technikai megoldások keresése, legkorszerűbb ICT megoldásokra épülő eszköz- és szoftver kombinációk kutatása, prototípus kifejlesztése és gyakorlati kipróbálása, valamint az eredmények széleskörű publikálása.
A VÁTI Nonprofit Kft. Információszolgáltatási Igazgatósága az Országos Területfejlesztési és Területrendezési Információs Rendszer (TeIR) informatikai alkalmazásainak használatát segítő,
- nyílt forráskódú, eLearning keretrendszerben megvalósított oktató-alkalmazás, valamint
- narrációval kiegészített oktató-videó készítését tervezi.
Az Intel® Teach program része az Intel évi 100 millió dollár értékű befektetési programjának, melynek célja a képzés minőségének javítása az egész világon.
Az oktatási program keretében 70 országból már több mint 10 millió pedagógus végezte el a különböző kurzusokat.
A kis- és középvállalkozásokat világszerte a gazdasági növekedés hajtóerőinek tartják. Az Európai Bizottság által kiadott Kis Vállalkozás Cselekvési Tervben (“Small Business Act”) egyértelműen megfogalmazódik, a következő évek kiemelt politikai célja: az európak KKV-k gazdasági szerepének azonosítása.